Zarządzanie wieloma fanpage’ami i facebookowymi kampaniami reklamowymi w standardowy sposób może być nieco kłopotliwe. Na szczęście Facebook oferuje całkiem sprawne narzędzie, które może znacząco ułatwić Ci życie. Poznaj Facebook Business Managera!
Dlaczego warto korzystać z Facebook Business Managera?
Pierwszą korzyścią, jaką daje Facebook Business Manager, jest fakt, że dzięki niemu całkowicie oddziela się zarządzanie działaniami promocyjnymi i prowadzeniem fanpage’ów od wszystkiego, co mogłoby się dziać na prywatnym profilu.
Choć wydaje się to drobiazgiem, w rzeczywistości pozwala uniknąć sytuacji, gdy na przykład powiadomienia o polubieniach postów na prywatnym wallu mieszają się w jedno z informacjami dotyczącymi zarządzanych profili. A to zdecydowanie zmniejsza prawdopodobieństwo, że przeoczysz coś istotnego.
Istotne jest jednak i to, że Facebook Business Manager pozwala bardzo sprawnie zarządzać lista osób, które współzarządzają profilami oraz ich poziomami uprawnień. Nie ma przy tym znaczenia, czy masz ich w znajomych. Po prostu wskazujesz osoby i nadajesz im role. One same nie mają przy tym dużo do powiedzenia, co bardzo ułatwia życie na przykład w sytuacjach konfliktowych, np. gdy zewnętrzny wykonawca pomimo zakończenia współpracy, pozostawia sobie prawa dostępowe.
Jak skonfigurować Menadżera firmy na Facebooku?
By móc korzystać z Facebook Business Managera, należy założyć konto na stronie business.facebook.com (uwaga na brak www przed adresem). Po podaniu podstawowych danych (nazwa firmy lub marki, imię i nazwisko oraz e-mail kontaktowy), możesz przystąpić do właściwej konfiguracji. By to zrobić, kliknij „Ustawienia Menedżera Firmy”.
W ustawieniach możesz dodawać osoby zarządzające, prowadzone fanpage oraz konta reklamowe.
Jeżeli dodajesz własne profile – po prostu zgłaszasz, że posiadasz do nich prawa. W przeciwnym razie wysyłasz prośbę o udzielenie dostępu.
Pamiętaj, że dodając konta reklamowe, jesteś ograniczony limitem dwóch i nie możesz usuwać już dodanych. Jeżeli zamierzasz obsługiwać większa ich liczbę, musisz skontaktować się z administracją Facebooka i poprosić o zwiększenie limitu, podając przy tym powód tej sytuacji.
Jak zarządzać rolami użytkowników?
W panelu zarządzania Facebook Business Managera widnieje pozycja „osoby”. Wchodząc na nią możesz dodawać i usuwać użytkowników posiadających dostęp do części zasobów oraz wyznaczać im poszczególne funkcje i zakres uprawnień (np. czy mogą zmieniać ustawienia czy tylko wyświetlać informacje).
Jak dodać formę płatności do konta reklamowego?
W Facebook Business Managerze można także ustawić formę płatności za prowadzone kampanie reklamowe. W „ustawieniach firmy” wybierasz opcję „płatności”, a następnie „dodaj metodę płatności”.
Warto zauważyć, że w opcjach płatności istnieje możliwość wyboru osób, które będą miały dostęp do danych finansowych. Część z nich może mieć funkcje redaktora finansowego, co pozwoli im mieć wgląd w dane faktur i linii kredytowej. Inni, mający role analityków, mają tylko podgląd podstawowych informacji.