Poniżej znajdziesz szczegółowe instrukcje, jak założyć konto Google AdWords. Po wykonaniu poniższych wskazówek, będziesz mógł/a utworzyć pierwszą kampanię i wyświetlić potencjalnym Klientom swoją ofertę.
Krok 1 – Zakładanie konta Google AdWords
Przechodzimy na stronę https://www.google.pl/adwords/ i klikamy przycisk „Zacznij od razu”.
Krok 2 – Logowanie
Podaj adres e-mail, który ma służyć do logowania się w systemie reklamowym AdWords:
- Jeśli masz już konto Google (najlepiej konto, z którym powiązana jest już Wasza wizytówka w Google Moja Firma – pomoże Ci to później zaoszczędzić czas przy rozszerzeniach lokalizacji Twoich reklam), po prostu się na nie zaloguj.
- Jeśli nie masz jeszcze konta Google, podaj swój aktualny adres e-mail, aby utworzyć nowe konto.
Podaj adres swojej witryny, którą chcesz reklamować za pomocą systemu Google AdWords.
Jeśli chcesz, aby specjaliści Google kontaktowali się z Tobą w celu poprawy oraz ulepszenie Twojej kampanii AdWords, odznacz „Tak, chcę…”, jeśli nie chcesz otrzymywać powiadomień kliknij „Nie, nie chcę…”
Po wypełnieniu adresu e-mail, podaniu strony WWW oraz odhaczeniu powiadomień Google, klikamy „Dalej”.
Krok 3 – weryfikacja konto Google
Jeśli w kroku 2 podałeś/aś istniejące już konto Google przejdź do kroku 4. Jeśli nie posiadałeś/aś konta Google, to system poprosi Cię o założenie i zweryfikowanie nowego konta.
Krok 4 – pierwsza kampania
Podczas zakładania nowego konta, system reklamowy AdWords wymusi na nas utworzenie pierwszej kampanii. Sugeruję tutaj wypełnić wszystkie niezbędne pola, a po założeniu konta usunąć kampanię, ponieważ będzie uboższa o wiele dodatkowych funkcji m.in. rozszerzenia reklam, przez co będzie osiągać gorsze wyniki niż standardowa kampania AdWords. Po wypełnieniu wszystkich niezbędnych pól, klikamy „Zapisz i kontynuuj” i przechodzimy do ustawień danych firmowych i płatności.
[su_quote]UWAGA!!! Ustawienia na tym etapie mogą być później nieedytowane. Proszę wypełnić wszystkie pola z należytą starannością.[/su_quote]
Krok 5 – uzupełnienie danych firmowych
Przechodzimy do uzupełnienia podstawowych danych firmowych (danych do faktury) oraz wyboru formy płatności za reklamy:
Kraj fakturowania – kraj siedziby firmy, na którą będą w przyszłości wystawiane faktury za dokonane płatności.Treść kolumny
Strefa czasowa – strefa czasowa całego konta. Ustawiamy strefę względem kraju, w którym będziemy wyświetlać reklamy.
Oferta dla nowych reklamodawców – jeśli posiadasz kupon z ofertą AdWords, w tym miejscu podajesz promocyjny kod.
Typ konta – do wyboru są dwa rodzaje kont: firmowy dla działalności gospodarczej oraz indywidualny dla prywatnych kont.
Dane podatnika – miejsce na podanie numer identyfikacji podatkowej NIP.
Nazwa i adres – miejsce na nazwę oraz dane teleadresowe firmy.
Podstawowy kontakt – w tej sekcji podajemy dane kontaktowe, do osoby odpowiedzialnej za konto Google AdWords.
Ustawienia płatności:
- płatności automatyczne – wybór tej formy płatności powoduje tylko jedną formę płatności: kartę kredytową. Środki z karty są pobierane automatycznie przez system po naliczeniu kosztów.
- płatności ręczne – płatności z góry, reklamy wyświetlają się dopiero po zaksięgowaniu budżetu na indywidualnym koncie bankowym. Płatności możemy dokanać za pomocą tradycyjnego przelewu lub za pomocą karty kredytowej. Jest polecana prze ze mnie płatność, ze względu na kontrolę budżetu reklamowego.
Formy płatności – istnieją dwie formy płatności: karta kredytowa i przelew pieniężny. Przy wyborze karty należy dodać dane karty, aby system AdWords mógł ściągnąć z niej środki niezbędne do wyświetlenia Twoich reklam. Przy przelewie pieniężnym zostanie Ci podany indywidualny numer konta bankowego, na który przelejesz budżet reklamowy. Po wypełnieniu wszystkich pól akceptujemy warunki korzystania z usługi AdWords i kilkamy „Zakończ i utwórz reklamę”.
Krok 6 – potwierdzenie adresu e-mail
Ostatni krok dotyczy osób z nowym kontem Google. Musisz zalogować się na swoją pocztę i potwierdzić swój adres e-mail. Jest to konieczne, by uruchomić pierwszą kampanię AdWords.