Facebook to potężna platforma. Także reklamowa. Jednak reklamować za pomocą Facebooka trzeba umieć. Jak przygotować reklamę, która będzie sprzedawać? Jak testować i w konsekwencji optymalizować jej poszczególne elementy, by obniżyć koszt reklamy na Facebooku? Dziś zaprezentuję rozwiązanie, które pozwoli osiągnąć wysoką skuteczność reklamy na Facebooku, a jednocześnie do minimum zredukuje koszt jednorazowego jej kliknięcia. W tym miejscu chcę wyraźnie podkreślić – koszt jednego kliknięcia w przypadku odpowiednio skonfigurowanej kampanii może być nawet kilkunastokrotnie mniejszy od kampanii wdrożonej „od ręki”. Zacznijmy od początku.
Reklama na Facebooku składa się z 6 elementów. Są to:
- opis
- grafika
- nagłówek
- dodatkowy opis
- przycisk wzywający do akcji (CTA)
- wyświetlany link do strony docelowej
Więcej informacji na ten temat znajdziesz pod linkiem https://radekcholewinski.pl/formaty-postow-na-facebooku/
Solidnie przygotowane, mają decydujący wpływ na skuteczność Twojej reklamy. W toku przygotowywania różnych wersji danej reklamy będziesz uzyskiwał wiedzę co do tego, który element jest skuteczniejszy. Jednak miej na uwadze, że w pewnym momencie ilość wariacji reklamy (pamiętaj – każda składa się z 6 elementów!) jest bardzo duża. Oczywiście nie jest problemem stworzenie 5-10 zestawów reklam z różnymi treściami. Problem pojawia się w momencie, gdy spróbujemy odpowiedzieć sobie na pytanie: „Czy w reklamie z grafiką A mamy też najskuteczniejszy nagłówek, opis bądź CTA?”. Żeby to stwierdzić należałoby przygotować po min. 2 wersje każdego elementu i wymieszać je w każdej możliwej kombinacji. Tylko, że ilość czasu jaką na to poświęcisz jest absurdalnie duża! Tutaj z pomocą przychodzi znakomite narzędzie. Dlaczego „znakomite”? Dość powiedzieć, że z jego pomocą udało mi się zmniejszyć koszt reklam nawet dziesięciokrotnie. Innymi słowy – określony budżet na reklamę mogłem wykorzystać 10 razy lepiej.
Jak obniżyć koszt reklamy na Facebooku?
Poznaj AdEspresso
AdEspresso to system, który w przejrzysty sposób wskaże Ci, które z Twoich reklam są najlepsze (najbardziej efektywne), a które najgorsze (najmniej efektywne). Jedną z funkcjonalności AdEspresso, którą absolutnie uwielbiam jest możliwość przygotowania w szybki i łatwy sposób dziesiątek, a nawet setek różnych odmian reklamy. Wystarczy, że wprowadzimy do niego różne wersje 6 elementów naszej reklamy, a program automatycznie przygotuje wszystkie możliwe wersje i wprowadzi je do menedżera reklam Facebooka.
AdEspresso to także rewelacyjne narzędzie analityczne. Program porównuje wyniki wszystkich reklam. Dzięki temu można szybko sprawdzić, które reklamy należy wstrzymać, bo nie przynoszą nam zamierzonych efektów. Co więcej, możemy skonfigurować automatyczne reguły, które są wyzwalane dla określonych zdarzeń. Dla przykładu – wprowadziłeś regułę, że po 2 dniach chcesz wyłączyć reklamy, których koszt za kliknięcie jest wyższy niż 0,50 PLN. System automatycznie wstrzyma wyświetlanie tych reklam i zmieni budżet dzienny reklam, które spełniają powyższą regułę.
Powyższe funkcjonalności AdEspresso naprawdę robią różnicę. Jednak to nie wszystko. Oprócz automatyzacji testowania różnych reklam, system pozwala nam na testowanie grup odbiorców. Powiedzmy, że kierujesz swoje reklamy do osób w obrębie pewnych grup demograficznych, o różnych zainteresowaniach. AdEspresso, tak jak w przypadku samych reklam, przetestuje i wskaże Ci te grupy, które konwertują najlepiej i w których przypadku koszt kliknięcia jest niższy od określonej kwoty. W połączeniu z testem wizualnych elementów kampanii, znalezienie naszej „idealnej reklamy” odbywa się bardzo szybko.
Dzięki AdEspresso możesz konfigurować i optymalizować wiele innych elementów, np. czy reklama jest wyświetlana w głównym Newsfeedzie, czy w panelu bocznym, czy wyświetlana jest na komputerach, czy na urządzeniach mobilnych, itd.
Zajmuję się marketingiem zawodowo. AdEspresso pozwala mi uzyskiwać w prosty i szybki sposób komplet informacji niezbędnych do przygotowania możliwie najlepszej reklamy. Uzyskanie tych samych informacji za pomocą systemu reklamowego Facebooka to droga przez mękę. Co warte podkreślenia, AdEspresso, poza szeregiem doskonałych narzędzi, wyróżnia się świetnym, przejrzystym interfejsem. Odpalasz i już wiesz „co, z czym i do czego”.