Od założenia fanpage’a na Facebooku do osiągnięcia zasięgu, na jakim nam zależy, długa droga. Przede wszystkim ze względu na występowanie algorytmu, który decyduje, co i kiedy pojawia się w aktualnościach danego użytkownika. Ten algorytm to Edge Rank i jego zadaniem jest ocenienie, na ile publikowany content jest atrakcyjny dla odbiorców. Na szczęście istnieją sposoby, by stworzyć na tyle angażujące treści, aby Facebook zdecydował się je wyświetlić naszym fanom. Zaproponowane pomysły na angażujące posty na Facebooku to tylko inspiracje, które nie dla każdej branży wywołają jednakowy skutek i nie w każdej branży zadziałają. Warto testować różne rozwiązania i prowadzić spis z oceną ich skuteczności. Dzięki takim eksperymentom, w niedługim czasie możemy wyłonić typy treści, które najbardziej odpowiadają naszym fanom, a nam pozwalają osiągać zamierzone cele. Mając taką wiedzę, droga do sukcesu w najbardziej popularnym serwisie społecznościowym na świecie stanie się czystą przyjemnością.

Jakie posty na FB są atrakcyjne?

Pokaż nad czym pracujesz

Życie od kuchni jest tym, co większość ludzi interesuje najbardziej. Pokaż swoim fanom, jak wygląda backstage powstawania Twoich produktów czy usług, małymi krokami zdradzaj im tajemnicę na temat tego, nad czym obecnie pracujesz. Zapraszając ich do swojego świata, zjednasz sobie ich zaufanie i lojalność. Z ciekawością będą śledzili Twoje dalsze losy.

 

Inspirujące cytaty i historie

Uwielbiamy cytaty. Im mądrzejsze i z większym przesłaniem, tym lepiej. Chętnie udostępniamy je na swoich facebookowych tablicach i dzielimy się nimi ze znajomymi. Jeszcze bardziej lubimy historie – najlepiej takie, które wzbudzają silne emocje, sprawiają, że w oku kręci się łza albo krew zaczyna szybciej płynąć w żyłach. Namiętnie je komentujemy, dajemy lajki lub inne reakcje, jakie są dostępne na Facebooku.

Przygotuj cykl postów

Niby nikt nie jest fanem rutyny, a jednak trochę jej poszukujemy. Zwłaszcza, gdy na Facebooku mamy polubionych setki fanpage’y, z których niewiele tak właściwie odwiedzamy. Zbuduj w swoich fanach poczucie oczekiwania na coś. Niech to będzie wybrany dzień tygodnia, w którym publikujesz treści z danego cyklu. Naucz ich systematycznego odwiedzania swojej strony, a zobaczysz, że, gdy tylko zapomnisz o publikacji kolejnego posta z cyklu, szybko posypią się troskliwe wiadomości z pytaniami, co się wydarzyło

Udostępnij wartościowe linki

Oprócz tego, że Twoi fani odwiedzają Twój fanpage, ponieważ Cię lubią, bawisz ich, wzruszasz lub w inny sposób cieszysz, pragną również otrzymywać z tej relacji jakąś wartość. Udostępniaj linki do treści, które im taką wartość dadzą, rozwiążą ich problem lub zainspirują. Zobaczysz, że takie działania docenią nie tylko Twoi odbiorcy, ale również algorytmy Facebooka.

Podziel się postem osoby, którą podziwiasz

Szanujemy ludzi mających w innych osobach autorytet, ponieważ widzimy, że wciąż mają otwarte umysły i pragną całe życie uczyć się i doskonalić. Co jakiś czas udostępnij na swoim profilu post osoby, którą podziwiasz, zwłaszcza, jeśli ta osoba jest guru w Twojej branży. Dzięki temu nie tylko zrobisz pozytywne wrażenie na swoich odbiorcach, ale również masz szansę zostać zauważonym przez swojego idola, który – jeśli dopisze Ci szczęście – odwzajemni się wspomnieniem o Tobie na własnym fanpage’u. Może się okazać, że zbuduje Ci przy okazji społeczność, o którą niejeden musi starać się latami.

Poproś fanów o radę – głosowanie reakcjami

Odkąd na Facebooku, poza lajkiem, pojawiły się również inne reakcje, marki wykorzystują je do komunikacji ze swoimi fanami. Ty również to zrób. Wstaw zdjęcie z dwoma wariantami produktu, nad którym właśnie pracujesz i poproś, by – za pomocą reakcji – odbiorcy pomogli Ci zdecydować, który masz zrealizować. Zobaczysz, jak szybko takie głosowanie zadziała.

Nawiązuj do bieżących wydarzeń – Real Time Marketing

Obserwuj wszystko to, co interesuje Twoich fanów i nawiązuj do bieżących wydarzeń, ubierając je w kontekst swojej marki. Odpowiednio szybko opublikowane i dobrze przygotowane posty RTM, potrafią naprawdę angażować.

Wykorzystaj kalendarz świąt

I to nie tylko tych powszechnie znanych. Wbrew pozorom, niemal każdego dnia jest jakieś święto. Sprawdź to czym prędzej i zaplanuj harmonogram postów, które doskonale się w to wpiszą, a Tobie zapewnią content na czasie.

Rozrywka – gry i zabawy, posty typu „oznacz znajomego”

Twoi fani uwielbiają rywalizację! Przygotuj dla nich gry, zabawy, rebusy i zgadywanki. Proś o oznaczanie znajomych, którym chcieliby pokazać dany content. Zaangażowanie murowane! Jeśli masz zamiar wręczać im nagrody, koniecznie pamiętaj o regulaminie.