Na konkurencje słowa kluczowe z CPC poniżej 2 PLN niestety mamy niski Wynik Jakości. W przyszłym miesiącu sugeruję popracować nad CTR-ami reklam. Nie wiesz o co chodzi? Wstydzisz się zapytać swoją agencję? Dopiero zaczynasz swoją przygodę z Google Ads? Nic nie szkodzi. Postanowiłem zebrać w jednym miejscu wszystkie najważniejsze pojęcia związane z systemem reklamowym Google.

Słownik Google AdWords

B

Budżet dzienny

Kwota, która określa ile średnio jesteś w stanie wydać dziennie na wyświetlanie reklam w Google. System Google Ads będzie wyświetlał reklamy tak często, jak to możliwe, aż do wyczerpania budżetu dziennego. Czasem może jednak zdarzyć się, że kwota ta zostanie przekroczona do 200% w ciągu danego dnia. Google dba w ten sposób o Ciebie i chce żeby Twoje kampanie były jeszcze efektywniejsze, dlatego kiedy natężenie ruch na dane słowo kluczowe jest większe danego dnia, podnosi limit dziennego budżetu. Jednak nie musisz się tym martwić, bo sumaryczne opłaty miesięczne nie przekroczą kwoty równej średniej liczbie dni w miesiącu (w zaokrągleniu 30,4) pomnożonej przez budżet dzienny. Czyli w momencie, w którym natężenie ruchu jest mniejsze, system zmniejszy wydatki w danej kampanii.

C

CPA (Cost per action)

Koszt, jaki reklamodawca musiał ponieść, aby jego potencjalny klient wykonał pożądaną akcję (konwersję). CPA wyrażony jest jako stosunek liczby konwersji wykonanych przez użytkowników do kosztu całej. Dzięki tej informacji można stwierdzić, czy dana forma reklamy nie jest zbyt kosztowna w stosunku do przynoszonego efektu.

CPC (Cost per click)

Kwota, którą reklamodawca płaci za każde kliknięcie w reklamę. Jej wysokość zależy od Wyniku Jakości (czyli od trafności, aktualności i precyzji reklamy), od konkurencji oraz maksymalnych stawek, jakie jesteś zapłacić za jedno kliknięcie.

CTR (Click-trough rate)

Najważniejszy współczynnik określający jak często osoby, które widziały Twoją reklamę, kliknęły w nią. Współczynnik ten podawany jest w wartości procentowej (kliknięcia/wyświetlenia = % CTR). Jeśli reklama wyświetliła się 1000 razy i została kliknięta 100 razy, współczynnik CTR będzie wynosił 10%. Jest mierzony na poziomie kampanii, grup reklam, reklam i fraz kluczowych a także miejsc docelowych

K

Kliknięcia

Kliknięcia oznaczają przejście na Twoją stronę internetową za pomocą reklamy Google, czyli w momencie, w którym użytkownik “kliknie” w wyświetlaną reklamę.

Konwersja

Konwersje, to wcześniej ustalone i mierzone cele podejmowane przez użytkowników klikających reklamę. Jako konwersję można zdefiniować m.in.: zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego, zakup online czy połączenie telefoniczne. W przypadku kampanii prowadzonej dla sklepu internetowego jako konwersję możemy określić transakcję zakupu. Liczbę konwersji możemy mierzyć na poziomie kampanii, grupy reklam, reklamy, frazy kluczowej czy miejsca docelowego.

S

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe są to pojedyncze słowa lub całe wyrażenia (frazy) opisujące Twoje produkty lub usługi oraz określają gdzie i kiedy wyświetli się Twoja reklama. Więcej o słowach kluczowych, ich typach oraz doborze przeczytasz w poniższych wpisach.

W

Wyświetlenia

Wyświetlenia to nic innego, jak zaprezentowanie reklamy użytkownikowi. Są zliczane za każdym razem, gdy Twoja reklama pojawia się na stronie wyników wyszukiwania lub w innej witrynie w sieci reklamowej Google.

Wynik Jakości (Quality Score)

Wynik jakości informuje nas o ogólnej jakości reklam. Jest on obliczany na podstawie trzech parametrów: przewidywanego współczynnika klikalności (CTR), trafności reklam oraz jakości strony docelowej. Jego wartość mieści się w skali od 1 do 10 i im jest wyższy tym lepiej. Reklamy o wyższym wyniku mogą zapewnić niższe ceny kliknięć oraz lepsze pozycje reklam.